Miss Peregrines hem för besynnerliga barn

av Ransom Riggs, 2011
Jacob tror att han blivit galen av alla historier som hans farfar bertättat för honom som barn. Han tror inte på de längre, men ändå kan han inte sluta tänka på de. Och när han på order av sin psykiater kommer till ön där alla berättelser ska ha utspelat sig vet han ännu mindre vad han ska tro...
 
Ett citat ut boken: Att ha utstått alla de fasor som han gjort, att ha sett mänsklighetens sämsta sida och vara med om att ens liv blir oigenkännligt, att gå igenom allt det där och komma ut på andra sidan som den hederliga och goda och modiga människa som jag kände honom som - det var magiskt.
 
Efter filmen som jag tyckte var helt okej tyckte jag att jag skulle läsa boken. Den är ganska olik och till skillnad från filmen som är en avslutad historia så är det här början på en serie. Storyn var helt okej och väldigt lättläst. Jag var nog dock inte rätt målgrupp, man hade kunnat utveckla boken och dess karaktärer för att göra den djupare. Lätt bok att läsa igenom när man som jag behöver tröttnat lite på att läsa.
 
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn får...
 
3 av 5 likes!
 
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype