Rise of the Horde

Christie Golden, 2006
Orcerna brukade leva i mindre klaner, på sitt eget område. De träffade bara de andra orcklanerna två gånger per år. De brydde sig inte om draeneierna som levde i närheten. Deras enda fiende som de slogs mot ibland var ogres. Allt detta ska snart vändas upp och ned när en korrupt draenei vill använda orcerna för att utrota alla andra draeneier. 
 
Ett citat från boken: We all are weak, in one way or another. It does not matter the species.
 
Jag kom inte lika lätt in i den här boken som jag gjorde med Lord of the clans. Många perspektivsbyten och det faktum att jag visste vad allt ledde upp till och vad det skulle mynna ut i gjorde att jag inte riktigt fastnade för några karaktärer. Även om mitt WoW otp får rätt mycket plats i boken. Efter den här boken har jag ännu mer förståelse för orcerna och jag är faktiskt lite taggad på att spela som en. Egentligen var det ingen indblowing bok på något sätt, men nu när jag väl satt mig in i hela den här världen så uppskattar jag att jag läst den. Skulle jag rekommendera den till någon som inte spelar? Troligtvis inte.
 
Rise of the Horde får...
 
2 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype