I'll give you the sun

Jandy Nelson, 2014
Noah och Jude är tvillingar och som små är de väldigt nära, även fast Jude är den som pratar och tar risker medan Noah bara sitter och ritar. På senare dagar pratar de knappt. Något hemskt har hänt som gör att Jude inte pratar och är längre och Noah har slutat rita. 
 
Ett citat från boken: "I love you" I say to him, only it comes out, "Hey."
 
Brände igenom den här boken på ca 3 dagar, vilket är rätt sjukt för att vara mig. Fastnade väldigt lätt och kunde sitta i flera timmar och läsa i taget. Med andra ord - den var bra! Varannat kapitel handlade om var sin tvilling och utspelade sig under två olika år. Väldigt spännande, full av kärlek. Saknar jag något? Kanske en längre avtoning, man kan aldrig få för mycket info om vad som händer sen.
 
I'll give you the sun får...
 
4 av 5 likes!
 
 


L    •     •  

hej, ser att du har samma design som mig! Undrar om du vet hur man lägger till sin instagram under fliken instagram? får inge svar på hemsidan så därför jag frågar här:)










Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype