Cirkeln

av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren, 2011
Sex helt olika tjejer går mitt i natten ofrivilligt till stadens övergivna folkpark. Men en sak har de gemensamt, något som knyter ett band mellan de, något som gör de beroende av varandra - de är häxor. Det är genast tydligt att de har en fiende som försöker döda de en efter en och utan att riktigt veta vad de håller på med måste de sammarbeta för att vinna och överleva.
 
Ett citat ur boken: Hon längtar efter ordning, inte mer kaos.
 
Till en början var den boken väldigt likt filmen vilket gjorde mig lite orolig, men ungefär halvvägs in blev den bättre och frammåt slutet kunde jag knappt sluta läsa. Tyvärr kom spänningen lite sent men jag gillar de olika personligheterna hos tjejerna och att man får veta en del bakgrundsinformation om de. Överlag var den dock rätt flummig. Språket var inget som stack ut direkt men jag gillar att man fick små ledtrådar om vissa saker. Saknade både humor och sorg men misstänker att jag skulle kunna bli så pass känslomässigt insatt i de kommande delarna att det leder till både skratt och gråt beroende på handlingen. Helt okej bok som gett mig relativt höga förväntningar på bok nummer två!
 
Cirkeln får...
 
3 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype