Sommaren - årstiden då man har tid för att läsa, eller?

Jag är tillbaka! Sommaren är den tid då de flesta får ledigt och äntligen får tid till att läsa. Tittar man tillbaka ett år på sommaren 2015 gjorde jag just det, även om jag kanske inte var ledig så läste jag oerhört mycket. Den här sommaren var jag inte heller ledig och jag har knappt rört en bok. I början av sommaren tog jag fram men gammal bok och började läsa om den. Först nu, två månader senare läste jag ut den. Tro inte att mitt bokintresse minskat, det är minst lika stort om tidigare! Jag har bara inte haft tid vid sidan av jobb, förberedelser inför flytt och att umgås med vänner och familj innan jag flyttar ifrån dem. Men nu är flytten gjord. Jag sitter i en annan soffa, i ett annat vardagsrum (om man nu kan alla hörnet av min lilla etta för vardagsrum), i en ny stad och är redo för nya äventyr både i böcker och i verkligheten. Tiden är mitt enda problem. Jag vet inte hur mycket jag kommer hinna läsa när jag nästa vecka börjar högskolan. Att hinna 20 böcker under 2016 får jag nog glömma. Jag har 9 kvar, 8 om man räknar med den jag nu läst om. Men jag har 5 nya böcker i bokhyllan så jag ska alltid ha en bok på gång ett tag fram över i alla fall. Vilken jag börjar med är självklart. J.K. Rowling, the Queen herself, har ju släppt ännu en bok från Harry Potter världen under sommaren. 
 
Bok: Harry Potter and the cursed child, parts one and two
Dead-line: 4 september 2016











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype