Bree Tanners andra liv

Av Stephenie Meyer, 2010
Vi är tillbaka i Twilight världen. Tidpunkten är den samma som Eclipse/Ljudet av ditt hjärta men istället för att få följa Bella och co som vi är vana vid får vi följa de nyfödda vampyrerna som de sedan slåss med. Mer exakt är det unga Bree vi får följa, hon är bland de yngsta av vampyrerna från Seattle, men ändå en utav de mest klartänkta...
 
Ett citat ur boken: Jag grubblade mig fram till en rejäl panik och satt som fastfrusen.
 
Trots att den bara var ca 160 sidor var den jätteseg att läsa. Tog verkligen halva boken att komma in i storyn. Inte riktigt så det ska vara tycker jag... När det gäller Twilightserien blir det bara alltid så himla mycket av samma sak, om och om igen... Det kändes som en dålig kopia av hela den orginella serien med en dålig twist på slutet, som man i och med Eclipse redan visste om... 
 
Bree Tanners andra liv får...
 
1 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype