Fangirl

Av Rainbow Rowell, 2013
Tvillingarna Cath och Wren ska lämna sin far i barndomshuset för att börja collage och Wren tycker det är på tiden att en del ändras. Wren vill träffa nytt folk, bo med någon annan än sin tvilling och få ett eget liv. Cath känner sig ensam och övergiven och flyr så mycket hon kan från verkligheten genom att skriva fanficiton. 
 
Ett citat ur boken: I'm going to keep making fucked-up decisions and doing weird things that I don't even realize are weird.
 
Min sammanfattning är antagligen rätt dålig, ber om ursäkt för det. Men hur som helst, jag hade inte riktigt fattat vad boken handlade om innan jag började läsa den, men jag hade dock förväntningar, det är ju samma författare som skrivit den underbara boken som totalt fuckade upp hela mitt inre, Eleanor & Park. Det tog ett tag att komma in i boken, men jag kände igen mig ibland och jag älskade hela grejen med att Cath är en stor fangirl. Tyvärr måste jag säga att det hon är ett fan av, kändes som en stor kopia av Harry Potter... Detta störde mig, mycket. När jag väl kom in i boken ville jag inte riktigt att den skulle ta slut, det är Mrs Rowells talang antar jag, man vill alltid bara ha mer när det gäller hennes böcker. Men slutet kom ju självklart, och tyvärr blev jag besviken. Jag känner inte att jag fick något avslut. 
 
Fangirl får...
 
3 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype