Ljudet av ditt hjärta

Av Stephenie Meyer, 2007
Ja, tredje boken, vad handlar den om?! Efter att precis ha läst ut den fattar jag fortfarande inte riktigt vad huvudkonflikten är. Men vi fortsätter självklart följa Bella, Edward och Jacob i deras triangeldrama. Och nu måste Bella verkligen välja mellan dem! Samtidigt är Bellai fara då Victroia fortfarande är på jakt och i Seattle härjar det mördare som är misstänkt likt nyfödda vampyrer... För att inte Voltori ska blanda sig i och upptäcka att Bella fortfarande är människa, trots att Alice lovat att hon ska bli vampyr, bestämmer sig Cullens för att få stopp på dessa okontrollbara vampyrer.
 
Ett citat ur boken: Det skulle bli lättare med tiden - det var vad alla alltid sa.
 
Right, vad tyckte jag denna bok då. Inte dålig. Dock kändes den lite sämre än förra delen. Tyvärr vet jag inte vad jag saknade. Kanske en tydligare handling? Jag förstår ändå vad Meyer vill få fram och det är alltid lätt att begripa vad hon menar, jag diggar hennes sätt att skriva. Eller kanske är jag bara trött på så mycket kärlek? Är nyfiken över nästa del! 
 
Ljudet av ditt hjärta får...
 
3 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype