Harry Potter and the goblet of fire

av J.K Rowling, 2000
Fjärde boken, fjärde året på Hogwarts. Efter en sommar där de upplevt stor dramatik på The Quidditch World Cup återvänder de till Hogwarts. Där det händer något som inte hänt på väldigt länge, The Triwizard Tournament ska spelas på Hogwarts, en tävling som är mycket farlig för de tre utvalda deltagarna, en från varje skola som är med i tävlingen. Aldrig är det en riktigt lugn stund för Harry, Ron och Hermione när skolan fylls med elever från två andra skolorna.
 
Ett citat ur boken: Understanding is the first step to acceptance, and only with acceptance can there be recovery. 
 
Jag sa att jag älskade förra boken, måste säga att jag älskar denna bok mer! Alla detaljer, en så klockren historia! Även denna del är lite av en deckare, utan att man under större delen av boken förstår det. Något som jag gillade extra mycket med den här boken är att den nästan fick mig till att gråta, två gånger också! Första gången skulle jag låtit tårarna rinna om jag inte satt på tåget... Vill inte spoila och förstöra den delen, men säger bara att det var i kapitel 10. Andra gången var i 37, sista kapitlet, då skulle jag väl kunna låta tårarna komma eftersom jag satt ensam på mitt rum och läste, men jag blev inte riktigt lika rörd av det stället. Gillar det faktum att det börjar bli mer romans i böckerna nu också! De här böckerna har ju verkligen allt! (Romantik, humor, spänning, action...)
 
Inser att filmerna är ganska dåliga egentligen, det var under många tillfällen jag undrade varför de inte gjort så som de stod i boken, ja jag förstår att man måste skära ner på materialet för att inte filmerna ska bli så långa, men vissa saker kunde de faktiskt ha gjort utan att filmen skulle blivit längre! 
 
Harry Potter and the goblet och fire får...
 
5 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype