A Game of Thrones

Av George R.R. Martin, 1996
I landet Västeros får vi följa hur de mäktigaste familjerna kämpar om makten. Den nuvarande kungen från familjen Baratheon, frågar en gammal vän, Stark, från norr att bli kungens hand när den senaste handen dött, eller mördats... Samtidigt smider drottningen, från familjen Lannister, planer om att överta makten och sätta prinsen på tronen. Men den gamla kungens ättlingar, från familjen Targaryen, som lever i exil, är också sugna på att ta tronen.
 
Ett citat ur boken: You must put these dreams aside, they will only break your heart.
 
Älskar Game of Thrones, tv-serien är klockren, även fast det sällan går som man vill. Första boken är väldigt lik första säsongen och det ser jag både som en för- och nackdel. Fördel eftersom det är så man alltid vill ha det, man klagar ju när det in är så, men nackdel för att det på ett sätt onödigt att läsa när jag sett serien. Men man får lite extra info och vissa känslor kommer fram på ett annat sätt. Språket var dock lite jobbigt ibland, och det var väldigt mycket beskrivningar som bara blev suddiga i hjärnan på mig. Tv-serien är lätt en femma, men boken kändes lite seg och ibland tråkig att läsa så tyvärr...
 
A Game of Thrones får...
 
3 av 5 likes!
 
 
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype