Lord of the clans

Christie Golden, 2001
Orcen Thrall växer upp bland människor, tittad på som ett monster och tränas till att bli ett vapen mot sitt eget folk. Med åren växer han och blir större och starkare än alla människor i hans omgivning, samtidigt växer hans nyfikenhet om vart han egentligen kommer ifrån och hör hemma samt hans vilja att bli fri. 
 
Ett citat från boken: Until you bury him in your heart, you won't be able to bury him deep enough.
 
Som sagt  är det min killes bok, jag hade troligtvis aldrig plockat ner den från hyllan i en bokaffär - även om jag nu spelar World of Warcraft. Jag har aldrig direkt varit ett fan av orcer, gissar att den mindseten kommer från Sagan om Ringen, men den här boken fick mig att ändra på det. Orcer kan vara riktigt schyssta. Två stora pluspoäng för den här boken är: 1. Den är skriven av en kvinna! Fler kvinnor in i spel världen och allt som hör till please! 2. Blizzard, företaget bakom Warcraft spelen ligger också bakom den här boken. Det är legit fakta och historier bakom det som sker i spelen, vilket är typ drömmen inom alla fandoms. Kort sagt är jag glad över att det inte bara var en fanfiction. I slutändan måste jag väl ändå dock betydsätta den efter mina vanliga "kriterier", uppkom det gråt, skratt eller andra starka känslor? Jag varken grät eller skrattade men jag blev sur och äcklad av en karaktär, och det var spännande på flera ställen vilket verkligen lockade till fortsatt läsning. 
 
Lord of the clans får...
 
3 av 5 likes!
 
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype