Den sista striden

av C.S. Lewis, 1956
Sista delen, sista äventyret i Narnia! Än en gång är det Eustace och Jill som kommer till undsättning när Narnia är i nöd. Nödsituationen den här gången är att en "smart" apa och en "ointelligent" åsna hittar ett lejonskinn. Apan kommer på den "brillianta" idéen att klä åsan i detta skinn och låtsas att han är Aslan för att få narnierna att göra som de vill. Detta skapar kaos i landet!
 
Ett citat ur boken: Och detta är undret över alla under, han kallade mig sin älskade son, mig som är usligare än en hund...
 
Ännu en serie utläst, och trots att böckerna individuellt inte varit de bästa och jag har klagat en hel del så har serien nog gått och blivit en favorit-serie hos mig. Budskapen alltså, så fina, så bra! Men även denna del kommer jag klaga på. Fick av denna bok intrycket av att Lewis var en aning rasistisk... Och saknade ett visst återförenande... Men överlag, den kristna röda tråden som finns i berättelsen får mig att nästan bli rörd. Den inspirerar mig! Den här boken drog också ut på spänningen mer!
 
Den sista striden får...
 
3 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype