Revolt

av Suzanne Collins, 2010

Den rafflande avslutningen på Collins triologi, vi följer Katniss som nu varit med i två hungerspel och som tagits till distrikt 13 som hon trott var utplånat sedan många år tillbaka. Där har rebellerna sitt fäste och vill använda Katniss som ansikte för revolutionen hon redan påbörjat när hon ifrågasatt regimen. Kriget är igång med målet att störta president Snows regim och få slut på orättvisorna i landet, bland annat hungerspelen. Katniss gör så gått hon kan i denna kamp men hon brottas också med ett personligt dilemma, Peeta eller Gale?

Ett citat ur boken:  Människorna där hade inget att säga till om, de drabbades bara av oturen att ha mig.

Jag älskar den här boken! Jag stressläste den första gången jag läste den - inte okej! Så ska man aldrig läsa böcker. Men nu har jag i lugn och ro suttit och njutit av collins ord. inte nog med att handlingen verkligen fångar en som läsare och är lätt att hänga med i så känns det också som att det finns en baktanke med väldigt många stycken. En utav mina favoritsaker med att läsa är när jag känner igen mig i någon karaktär och här gör jag det, jag känner igen mig i Katniss i hennes förvirring kring känslor och hennes oändliga mängd frågor som man nästan bara kan spekulera kring. Dock ledde boken till varken skratt eller gråt men hjärtat började rusa iväg några gånger på grund av spänningen! Jag tittar lätt lite snett på slutet, men tänker jag efter är det ett perfekt slut. Man får verkligen closure.

Revolt får...

4 av 5 likes!

 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype