Carry on

av Rainbow Rowell, 2015
Simon Snow är den utvalda, han ska rädda hela trollkarlsvärlden och är den mäktigaste trollkarlen som någonsin funnits. Men, han är också en utav de sämsta trollkarlar som funnits. Halva tiden kan han inte ens få sin trollstav att fungera och resten av tiden får han något att brinna upp. Hans mentor är inte till någon stor hjälp, det är trubbel i paradiset med hans flickvän och det finns någon därute som äter upp landets magi...
 
Ett citat ur boken: Everything is a story.
 
Nackdelen med att ha en lång lista på böcker man ser fram emot att läsa är att inte alla kan leva upp till ens förväntningar. Nackdelen med att bli kär i sättet en viss författare skriver och formulerar sig är att inte alla böcker någon skriver kan vara en bästsäljare. Rainbow Rowell sjunker rejält på min lista bland favorit författare. Hela den här boken var en enda stor röra. Det känns som att Rowell hoppar över vissa steg i handlingen och i karaktärers tankemönster. Jag känner mig som ett frågetecken. Vilket är tråkigt eftersom grundidéen är bra! Hoppas de återstående böckerna av Rowell som står på min lista är bättre. Men självklart var inte hela boken kass. Jag gillade relationerna mellan karaktärerna och det fanns absolut igenkänningsfaktorer hos de flesta karaktärer. 
 
Carry on får...
 
2 av 5 likes!
 
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype