Så länge vi båda andas

Av Stephenie Meyer, 2008 
Sista boken om Bella och Edwards kärlekshistoria. Vi börjar där förra delen slutade, de ska gifta sig! Bella har till slut gått med på detta, med förutsättningarna att det är Edward som förvandlar henne till vampyr och att de försöker ha sex medans hon fortfarande är människa. Det sist nämnda går bra, lite för bra kanske, Bella blir gravid. Och vad det än är som växer inom henne, människa, vampyr eller bara ett monster, så växer det snabbt! Fostret ställer till problem och väcker delade åsikter hos familjen Cullen, varulvarna och även hos Volturi... 
 
Ett citat ut boken: Jag kunde inte föreställa mig smärtan i ett misslyckande.
 
Det kändes som att det tog en evighet att läsa denna bok. Kanske för att den i sig är indelad i tre delar... Breaking dawn har alltid varit mina favoriter av filmerna, framförallt sista, men... DEN ÄR INTE ALLS SOM BOKEN?! Önskar jag läst boken först och blivit chockad i biosalongen i stället för att sitta och läsa och vänta på något som aldrig kom... Ni som läst boken och sett sista filmen vet vad jag pratar om. Jag tycker nästan filmen var bättre, ja, jag sa just det där. Inte ur alla aspekter, det fanns saker som var bättre än filmerna, men detta blev verkligen en så stor grej, så nu är det bara det jag kan tänka på, jag är besviken... Boken fick mig inte att varken gråta eller skratta, men kanske drog jag lite på läpparna åt rubrikerna i andra delen. Rent litterärt var den helt okej, man förstår verkligen skillnaden mellan livet som människa och livet som vampyr och kärleken mellan karaktärerna kan man ju inte riktigt få nog utav. (Även om jag blev en aning trött på det under del tre).
 
Så länge vi båda andas får...
 
2 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype