Hästen och hans pojke

av C.S. Lewis, 1954
Tredje delen och den utspelar sig under samma tid som boken innan. Peter, Susan, Edmund och Lucy är fortfarande kungar och drottningar över Narina, men nu är de inte huvudpersonerna. Vi får följa Shasta och den talande hästen Bri och hur de tillsammans bestämmer sig att fly från sina mästare till Narnia från landet Calormen där de kommer ifrån. På vägen stöter de ihop med flickan Aravis och hennes (också talande häst) Vin.
 
Ett citat ur boken: Kärlek till barn och barnbarn och starkare än soppa, och ättlingar kostbarare än ädla stenar.
 
Detta var en utav Naria-böckerna jag inte visste något om innan jag började läsa den, jag läste inte ens på baksidan innan! Och jag måste säga att det än så länge nog är min favorit i serien. Det är fortfarande väldigt mycket barnbok, men den var fin! Behöver jag säga att det var många kristna inslag?
 
Hästen och hans pojke får...
 
3 av 5 likes!
 
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype