Sätt mig i brand

av Tahereh Mafi, 2014
Återetablissemanget är fortfarande starkt, till skillnad motståndsrörelsen som är näst intill utplånad. Men Juliette har bestämt sig, om hon så dör på kuppen ska hon störta Återetablissemanget. Hon tar all hjälp hon kan få och chockerande är det Warner, överbefälhavaren som ville använda henne som ett vapen, som stöttar henne mest.
 
Ett citat ur boken: Jag vill ha en ficka full av punkter som avslutar tankarna han har tvingat in i mitt huvud.
 
 
Det första som slog mig när jag började läsa den här boken var titeln. Inget utav orden är överstukna. I de tidigare böckerna var det ett sätt att visa Juliettes många dilemman men i den här boken finns det inte ett enda överstrucket ord. Älskar budskapet att hon ska sluta be om ursäkt för vad hon vill osv. Som jag nämnde efter förra delen hoppades jag på en twist på slutet men att det inte blir en kopia på divergent serien vars slut förstörde sjukt mycket i mina ögon. Jag förväntade mig en twist i denna bok pga det som står på baksidan "och snart upptäcker hon att ingen hon trott sig veta, varit sant"... Men det kom ingen stort twist och det gjorde mig ganska lättad när jag väl läste. Helt klart bästa boken i serien, actionfylld och även den här var ganska sexuell. Beundrar Mafi som författare, hur hon får en som läsare att tycka om en karaktär man tidigare inte gillat alls och tvärtom. Det såg mörkt ut för den här serien ett tag, men nu gillar jag den faktiskt rätt mycket! Grät aldrig och skrattade aldrig, men mitt hjärta slog ofta snabbt tack vare spänningen!
 
Sätt mig i brand får...
 
4 av 5 likes!
 


Hanna Sahlqvist aka Hannavic    •     •   http://hannavic.se

Åhh vad roligt, jag som behövde tips :)

Suuuuper kul att du gillar min design btw!!
Många kramar från Hanna <3










Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype