The fault in our stars

Av John Green, 2012
Vi följer Hazel, 17 år, med lungcancer och hur hon via en stödgrupp hennes mor tvingar henne att gå på träffar Augustus Waters, 18 år, med bencancer. I drygt 300 sidor får vi sedan följa med på deras kärlekshistoria.
 
Några citat ur boken (omöjligt att endast välja ett): But of course there is always a hamartia
 
I was thinking about the word handle, and all the unholdable things that get handled.
 
I fear your faith has been misplaced - but then, faith usually is.
 
Easy comfort isn't comforting.
 
And in freedon, most people find sin.
 
But what we want is to be noticed by the universe, to have the universe give a shit what happens to us - not the collective idea of sentient life but each of us, as individuals.
 
You of all people know it is possible to live with pain.
 
The marks humans leave are too often scars.
 
Äntligen tog jag mig tid till att läsa om denna underbara bok. Jag kunde inte med att göra någon dålig sammanfattning av detta mästerverk utan försökte bevisa hur bra den är med flera citat i stället. Jag ÄLSKAR denna bok. John Green är ett geni, verkligen, han är min idol! Hans ord får mig att le, att fundera, att gråta. Igenkänningsfaktor finns och även avundsjuka växer lite inom mig på vissa ställen. Den är så smart, så djup på något sätt, men ändå så simpel och rak. Den har allt och lite till. 
 
The fault in our stars får...
 
5 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype