Eleanor & Park

Av Rainbow Rowell, 2013
Eleanor och Park, båda två outsiders på olika sätt. Vi får följa dem båda och se hur deras relation utvecklas från en liten gnista som tändes på bussen till skolan till att bli en passionerad eldsvåda...
 
Ett citat ur boken: Eleanor hade rätt. Hon såg aldrig fin ut. Hon såg ut som ett konstverk. Och konst skulle inte vara fin, den skulle väcka känslor.
 
Jag trodde inte att det fanns fler bra böcker att upptäcka. Jag trodde aldrig att jag skulle läsa en bok som ens kom i närheten av t.ex. Sagan om Ringen, Harry Potter eller The Fault In Our Stars. Jag hade fel. Den här var... fantastisk. Det är nästan så den är bättre än mina tidigare nämnda exempel. De är olika, de är alla unika, så man kan inte riktigt jämföra de. Men OJ va bra den var. Jag var tvungen att stanna upp och försöka smälta orden ett antal gånger. Jag kände igen mig sjukt mycket i ett flertal olika situationer. Jag blev lite avundsjuk. Jag började ifrågasätta kärlek. Jag började gråta. Jag var tvungen att lotta vilket citat jag skulle välja för egentligen vill jag bara skriva av hela boken. Jag fastnade rätt snabbt och de sista 50-100 sidorna kunde jag inte lägga ner boken. Och slutet... det krossade mitt hjärta. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till nu... Jag önskar att den inte tagit slut. Jag skulle kunna fortsätta läsa den i all evighet. TACK Rainbow Rowell. Du har skrivit ett mästerverk.
 
Eleanor & Park får...
 
5 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype