Treasure me

av Christine Nolfi, 2011
Att läsa den här som misslyckad julklapp var nog väldigt bra. Helt utan förväntningar dök jag in in i Birdies liv, uppvuxen med två kriminella föräldrar, bott ensam sedan 16 års ålder och som nu är på jakt efter en skatt som hon drömmer ska bli nyckeln till ett laglydigt liv. Enligt en ledtråd tar hon jakten till en liten by i Ohio, en liten by, det kan låta som att det ska bli en lätt match för Birdie, men i en liten by känner alla alla och det blir verkligen inte lätt för henne!
 
Ett citat ur boken: You are a treasure, child.
 
Måste erkänna att den här boken var rätt bra, det var rätt svårt att hänga med ibland, framförallt i början då jag inte riktigt fattade vem som var vem. Det var inga bra introduktioner av karaktärerna. Boken var rätt långtråkig ibland men man ville veta hur det gick för henne så det var inga större problem att fortsätta läsa. Det finns fler böcker, detta är alltså del ett i en serie, men jag fattar inte varför, den är utmärkt som en enskild bok och tveksam till att jag kommer läsa de andra delarna.
 
Treasure me får...
 
2 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype