Min morbror trollkarlen

av C.S. Lewis, 1955
Narnia, en oerhört känd berättelse, men kanske är det främst del 2, 4 och 5 som är kända, eftersom de finns som filmer. Detta är i alla fall första delen och den handlar framför allt om hur Narnia skapas av lejonet Aslan och hur det kommer sig att vår värld har kontakt med den. 
 
Ett citat ur boken: Ja, du vet hur det känns när man börjar hoppas på något, som man önskar sig alldeles vilt; man kämpar nästan emot hoppet, därför att det är för bra för att vara sant - man har blivit besviken så många gånger förut.
 
För några år sedan försökte jag mig på att läsa den här boken men gav upp redan på första kapitlet... Den här gången tyckte jag att den var väldigt lättläst och trevlig att läsa. Det händer inte jättemycket, den är inte speciellt spännande kanske, inte så man sitter och biter på naglarna i alla fall. Men som sagt, trevlig, mysig. Detta är väl en ultimat barnbok, men det bryr jag mig inte om, ändå fett bra och man kan se djupare meningar i det mesta, som kristen ser jag många bibliska likheter. Men det klart, det vore kul om den inte var så gullig hela tiden, anar att det kommer i de övriga delarna...
 
Min morbror trollkarlen får...
 
3 av 5 likes!
 
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype