Allegiant

av Veronica Roth, 2013
Sista delen. Stämningen mellan Four och Tris är fortfarande inte speciellt bra när de ger sig ut till världen utanför staden. De får lära sig att världen är betydligt mycket större än de kunnat ana och de verkar som att de levt i en lögn hela livet. Frågan nu är om de kan acceptera det.
 
Ett citat ur boken: Vissa dagar kommer vara svårare än andra, men jag är beredd att genomleva dem alla.
 
För det första så var denna bok ganska jobbig att läsa, man är vad att läsa allt från Tris perspektiv, men nu växlar det ständigt mellan hennes perspektiv och Fours. Sen var det ganska mycket vetenskapligt "snack" i den här boken, Man var verkligen tvungen att fokusera. Handlingen överlag tyckte jag var ganska tråkig, men jag accepterar slutet på serien och ja, det var ett bra slut trots allt. Det bästa med den här boken är nog att efter att ha blivit ganska deprimerad under del 2 får man hopp igen när man läser denna.
 
Allegiant får...
 
3 av 5 likes!
 
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype