Silvertronen

av C.S. Lewis, 1953
Näst sista delen och vi får här följa Eustaces andra äventyr i Narnia. Med sig får han en skolkamrat, Jill. När de kommer till Narina får de tydliga instruktioner från Aslan om deras uppdrag, att hitta prinsen, Kung Caspians son. Instuktionerna blir svårare att följa än de hade trott och det verkar som att inget blir som det ska.
 
Ett citat ur boken: Men han visste att det skulle göra duktigt ont i alla fall, och ändå gjorde han det.
 
Ännu en av delarna jag inte visste något om innan jag började läsa och än en gång blev det bra. Det här är nog favorit boken än så länge i serien, den var i alla fall den mest spännande! Budskapen finns även här men det är som svårare att upptäcka de, vilket gör det mer verkligt. Älskar karaktärerna, framförallt Surpöl och barnen som man verkligen kan känna igen sig själv i!
 
Silvertronen får...
 
4 av 5 likes!
 











Kom ihåg mig?
Min boklista är lång och alla böcker verkar helt underbara, grejen är dock att jag är oerhört lat och tar mig sällan tid till att läsa! Nu ska det bli ändring på det. På den här bloggen kommer jag sätta upp deadlines för böckerna och en efter en bocka av de genom att göra en liten recension av de i ett inlägg. Boklistan kanske inte blir kortare, utan kanske bara längre om mina läsare ger mig boktips, men det gör inget, tvärtom! Jag vill vara den som alltid har näsan i en bok.

HannaVic logotype